2013. március 25.

Tilos az á....

Imádtam a Micimackót, gyakran idézgetem ma is, ha csak résnyi az asszociációs kapu, akkor is. Ezúttal látványos a párhuzam, egy hatalmas, az erdei útra dőlt korhadt fa képében.
Jó ideig le kellett mondjunk a hajnali hegyi túrákról, eső, sár, majd havazás, melyhez utóbb már orkán erejű szál is társult, komoly fejtörést okozva a belügyi tárca daliás vezetőjének, - aki végül mindeme bajokból való menekülési módok felismeréséhez mély emberségről és együttérzésről árulkodó sms-ben adott elévülhetetlen segítséget. Köszönet érte.
A hivatkozott szél alaposan megmozgatta a természet fantáziáját, sok helyen strukturálta át az épített és a természeti környezetet, mindez szépészeti szempontok alapján lehet akár élmény-fokozó hatású is, ám az összhatással az érintettek nem mindig bizonyultak feltétlenül elégedettnek. A természet erői most is, miként vélhetően az idők végezetéig minden  további alkalommal, ezúttal is győzedelmeskedtek. Itt még a Greenpeace világméretű "Fagyasszuk vissza a gleccsereket!" mozgalma sem segíthet.
Mi, a budai hegyek környékén megtelepedett falvacskák, "zsákvárosok" lakói jól megúsztuk, már akikre nem most jött rá a kényszerű, vagy át nem gondolt utazhatnék. Utak, szolgáltatások rendben, csak az RWE, amely már úgyis hazaköltözni készül, adta fel a hulladékkezelést rövid időre.
Az erdőnek még jót is tett ez a kis cúg, megbolygatta, kiszellőztette az avart és lebontott néhány, az erdészek által itt felejtett öreg, korhadt fát, mint ezt a derék, már gyökerétől is megszabadult példányt, amely nem átallott pont az út kellős közepére dőlni, már csak a kis tábla hiányzik róla, mint a Milne-regény képillusztrációja: "Tilos az á....."

7 megjegyzés:

  1. Ez sok emberes munka. Majd télre jó lesz.

    VálaszTörlés
  2. Szia, Nagyanyó, de örülök, hogy itt is látlak!
    Erdészek dolgoztak itt egész ősszel, szerintem jönnek és fölszeletelik, mint a párizsit. Pedig, ha maradna, autó ide be nem jöhetne.

    VálaszTörlés
  3. Én nem mozdítanám innen, legalább ezt az erdőrészt békén hagynák a terep- motorosok és autósok, akik felénk Tüdő team néven zavarják az erdő csendjét.

    VálaszTörlés
  4. Egy ideig ment itt is a quadozás, motorozás, mostanra elég vastag bírság, akit elkapnak. Az erdészek, az adó/kilátótorony karbantartóinak be kell jönni kocsival, de van egy masszív vassorompó, az megfogja a gk-s hulladéklerakókat. Van kivétel...

    VálaszTörlés
  5. Tetszik a fotó, van benne mesélőkedv, ami bennem elfagyott az utóbbi időben. Sok erdőt kéne kicsit rendbehozni, ahol őserdei állapotok uralkodnak, szabadon burjánzik és hal el minden, erről is lennének asszociációim, de fáradtan leintem magam. Remélem hamarosan szabad utad lesz a sétákhoz megint és napos szép időd, de ezt mindenkinek kívánom...

    VálaszTörlés
  6. Hál'isten, könnyen áll át a szervezetem s alkalmazkodik a világ változásaihoz. A kissé elszigetelt "nyugdíjasság" falait áttöri a blogok, fészbúk kínálta társaság, ahol magam válogathatok, s válogathatnak engem. Nagyon jókat bohóckodom itt a gép előtt és hallom, ahogy más velem nevet.
    A hegyi túrák is újra indulnak most már, remélem. A társaság remek, korom-béi szociológus barátom, gyakran az ugyancsak szakmabéli feleség is, be nem áll a szánk. Ági ráadásul minden növényt ismer, meg minden utat, amiről nem is gondolnád, hogy az.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon unom már a bezártságot én is, hidd el. Március elején tök jó volt még. Tettem - vettem a kertben, kimerészkedtem sétálgattam, szóval élveztem a kora tavaszi élményeket a természetben.

    Most meg?


    :(

    VálaszTörlés