2012. augusztus 11.

Konyhakerti Bab ylon

Idén a fejtőbab mellett döntöttünk a vágott, lefagyasztós helyett, leginkább a véges fagyasztó-kapacitás okán..
Egy /- kettő, - három/ részét nekidöntöttem a szomszéd kórház falának, a másik mindenféle toldott-foldott karókból tákolt támasztékra lett szak-irányítva. Utóbbi alá jelentős mennyiségű komposztot ástam az ősszel, ami most köszön vissza. Karós babom elképesztően buja keleties hangulatú kastéllyá nőtte ki, azaz be magát, hűvös belső résszel, kecses tornyokkal s beletúrva a rengetegbe díszes függőkként fehéren világító babhüvelyeket lát a gazdaszem  mindenütt.
Közben ismerkedem az "új" (8 éves) fényképezőgépemmel, a mai, aprólékos, jegyzeteléssel megsegített próbálkozások, no, meg Papus tippjei révén, úgy tűnik, megbarátkozunk, bár az elődjét közelítő színvilágra ráközelíteni kissé piszmogós, de megéri. Vagy inkább muszáj.








6 megjegyzés:

  1. Micsoda burjánzó, vertikális ződbabfőd!
    Mi a hagyományos, horizontális fajtát termesztjük. :)

    VálaszTörlés
  2. Irigylésre méltó gazda lettél, én most kezdtem, és a futó spenóton kívül mindent rossz helyre ültettem.
    A paradicsom többet van árnyékba mint napon, ebből kifolyólag nő mint a barom, de nem érik. A patiszon on annyi a virág mint a nyű, de nem terem.
    Jövőre velük, máshol. :)

    VálaszTörlés
  3. Feri, ez bóti mag, sztem thai-földről, el is mentem a magját, annyira megtetszett nekem ez a borókás-ligetes. A hüvelyeken édes kis pici fényes hátú bogarak jönnek mennek, csoportokba verődve értekeznek, jópofa kis vakarcsok.

    VálaszTörlés
  4. Papus, nekem fiatal éveimtől egy 400 öles, gondozott kertem volt Érden, disznók, birka, háziszárnyasok és pálinkafőző is, naturlich. :-)(Válás után ennek jó része ugrott...) Az első nyolc bálinti év volt a kiesés. Most szeretnék egy nagyobb területre szert tenni, amíg van hozzá kondi. :-))

    VálaszTörlés
  5. Remekül festenek a Bab-ok is!! Az Ylon-ok merre vannak??? Mi szerettünk volna babot, de aztán beértük a már eddig is termesztettel, rengeteg így is a munka.A krumpli kiásása jön most. A paradicsom itt is még elég zöld. Bár lassan majd beérik...Az alma férgese már lehullott, most a jók fognak beérni. A szilvát összeszedni majd este......pihenőre térés elött...

    VálaszTörlés
  6. Ha ügyeskedem, Georgia, lesz nekem is talán szép nagy kertem, ahol kitombolhatom magam, mint régen. Ahhoz meg már pince is kell, meg kút. Meg gyümölcsfák. (Ylon pedig a bablomb rejtekén zszizsikre vadászik....)

    VálaszTörlés