2011. július 7.

Mintamókus.










Barackevő Mókusasszony napja van ma. Ilyenkor kijönnek az erdőből a mókusok, hogy leegyék a szomszédék négy éve terméketlen, ám idén megtáltosodott barackfájáról az összes gyümölcsöt. Pontosabban nem is a gyümölcsöt, hanem a barackmagot, amit, ugye, előbb ki kell bányászni.
Három gyanúsított van és a tanúk állítása szerint egy harkály is melléjük szegődött intendánsként. Hiába, itt is zajlik a "külsősök" alkalmazása.
Hajnalban kimentem, hátha lekapom őket, de már csak a pusztítás nyomait tudtam megörökíteni.
Nálunk meg egyszerre akar minden beérni. Paradicsom, vajbab, uborka, másod-és harmad-borsó, no, meg a gyönyörű szeder.

Az a zöld gömbölyű pedig nem világháborús robbanószerkezet, hanem egy sárgadinnye. Azért zöld.

Kipróbáltam az új képfeltöltés funkciót, szép is, jó is, gyors is, csak, sajnos ő dönti el, hogy hol foglaljon helyet az oldalon, ebből adódóan némi fejetlenség látszata kél.

4 megjegyzés:

  1. Hiába, ilyenkor jó, ha siet egy kicsit a Barackfőző mintaaszony, a népi regula szerint.

    Azért ahhoz a második világháborús sárgadinnyéhez kihívnám a tűzszerészeket, sosem lehet tudni...

    VálaszTörlés
  2. Már nagyon vártam a kerti helyzetről beszámolót! Persze nekem az tűnik fel, ami nekem nincs: szeder. De csúnya lenne most ezért irigykedni, ezért csak egy jókívánság: legyen belőle még télre elrakott is (mélyhűtve,lekvárnak)! Ezek a mintamókusok meg egyenek mogyorót, mit kínlódnak a barack kimagozásával?:)

    VálaszTörlés
  3. Georgia, ez még egy friss telepítés, mindössze másfél éves, de jó helye van, növekszik, terem, és, fölteszem, gyökérről szaporodik ő is. Így, majd, ha alkalom adódik, juttatok hajtást Neked is. Idén még aligha, pedig augusztus körül Ireg-közelben leszünk.
    Most még várom a tűzszerészeket, mielőtt a kopár szik sarja...

    VálaszTörlés
  4. Unokáimnál csodálatos szeder érik, amit én itt próbáltam honosítani, de nem ment.
    Majd idejében tudassad mikor lesztek a közelben!!!

    VálaszTörlés